onsdag 10 november 2010

det blir aldrig som man tänkt sig.


Alltså när jag får barn tänker jag inte köpa leksaker av plast. Jag skall liksom presentera mina värderingar från första början genom att köpa träleksaker och sånt där annat ekologiskt och ekonomiskt och ja, kanske lite ergonomiskt. Ni fattar.


Och absolut inga små krimskramsgrejer som glöms bort efter en dag, inte heller dockor som kan nästla in osannolika kroppsideal i min ynglings oskuldsfulla hjärna. Nej, leksakerna skall ju vara pedagogiska och lämna rum åt fantasin, vet jag.


Och som tur leker barn i sina egna rum. Det är väl därför det kallas barnrum eller lekrum. Jamenvisst och sedan är det bara att stänga dörren till barnrummet ifall man får överraskningsbesök . Hux flux, en stängd barnrumsdörr och lägenheten ser nystädad ut.

(Sex och ett halvår senare: Ja alltså. Hoppsan.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Har haft samma tankar några gånger. Det blir nog verkligen aldrig som man tänkt sig! :D

KAROLINA sa...

Nä, men det kan vara bra också.

Anonym sa...

du ramar in vardagen och gör den till konst, härlig att titta på. och du har en egen stil också, tycker jag mig märka... till och med det röriga kan se "placerat" ut, och det menar jag som en bra sak. du vet. tycker om dina bilder! fota mer, fota mer..

kusin ha

KAROLINA sa...

Tack Hanna! Jag lovar mig själv att fota mer varje dag, för det är ju så roligt, men sen glömmer jag bort det.