söndag 21 november 2010

funderingar.

Kan man göra något åt:

1. En kursor som hoppar vart den vill och ger mig irritationsattacker av värsta sort?
2. En granne som borrar med sådan passion att jag är rädd att han dimper ner genom mitt tak snart? Borrningen sker varje dag, såklart endast kvällstid.
3. Det gnagande dåliga samvetet man får när ens dotter har 9timmars dagar på förskolan?
4. Att man bara har lust att häva i sig godis och kaffe istället för mat?
5. Julklappsinköpsångesten? Köper jag inte julklappar snart kommer jag, dagen före jul, svettig yra omkring i timmar för att leta den perfekta julklappen. Som jag ändå aldrig hittar och blir istället tvungen att köpa den där äckliga chokladkonfektslådan som jag sedan förläget överräcker.

2 kommentarer:

Pia sa...

1.nej
2.slå med ett kvastskaft i taket så förstår han kanske vinken?
3.ha inte dåligt samvete, du har väl inte så många andra val har jag förstått?
4.överkonsumera båda två så vill du inte ha dem resten av dagen
5.det undrar jag också. är världsämst på julklappsköp!

KAROLINA sa...

1.Äsch 2.Ja, god ide´, lite mommofiilis får jag ju men det kan inte hjälpas 3. Nej, inte direkt. 4.Det gjorde jag och mådde illa resten av dagen. 5. Jag skulle så gärna köpa fina paket o presenter eller vara påhittig och göra ngt fint själv. Men varkendera av alternativen blir aldrig bra.