söndag 24 april 2011

en fin söndag.

Jag är den roliga mamman idag som fyller på vattenflaskor, firar ner dem i en hink från balkongen och bjuder på jordgubbsglass. Som säger att vi tar lunch på balkongen och spelar en fotbollsmatch mot ungarna. Själv fick jag sedan vuxensällskap i timmar och mittiallt haglar det sms med inbjudningar till barnkalas och vuxenkalas och veckosluten en månad framåt är återigen fyllda med liv. Det går nog trots allt, att bara vara. Åtminstone idag. Imorgon tror jag det blir ännu en picnic och kanske ett glas vin i kvällsolen på någon åbåt när dottern åkt iväg till sin pappa för en natt, för att hon skall få sova lite längre den första förskoledagen efter påsklovet. Men nu måste jag rusta mig för en sista match mot de glada, smutsiga barnen som lekt på gården precis hela dagen. Sedan blir det bastu och jag tror att det räcker med ett kapitel ur den tjocka barnboken ikväll och själv skall jag beställa kläder till vårens och sommarens festligher när ungen min somnat. Hoppas ni haft en fin söndag, ni också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter skönt!

Borde har städat, men...

...sydde en tokig klänning åt mig själv! Du får kanske se den på tisdag ;-)

KAROLINA sa...

Tokiga klänning istället för städning låter som ett bra val!