lördag 16 april 2011

mardrömmen.

Ända sedan jag såg Black Swan har jag flere nätter i veckan drömt om att jag klipper naglarna så djupt så att jag till slut börjar klippa av fingertopparna i trubbiga remsor. Sedan sätter jag mig vid datorn och försöker febrilt producera någon viktig text med mina ostyriga, nagellösa fingrar som är alldeles trasiga och slamsiga. Det gör fasligt ont men jag kan inte sluta skriva och jag har problem med blodet som sölar ner allt. För att inte tala om skinnslimsorna som lossnar och slinker in mellan bokstäverna på tangentbordet...


Jag hoppas att du inte läste detta samtidigt som du äter ditt morgonmål.


Det börjar kännas lite obehagligt att drömma denna mardröm på repeat. Minst sagt. Och jag som gått omkring och trott att jag aldrig blir nämnvärt påverkad av filmer. Tji fick jag.


Har ni nåt äckligt ni ständigt drömmer om?


God Morgon förresten!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Skall man se filmen i alla fall? Jag tvekar lite nu..

Återkommande mardröm:
Tillbaka på gymnasiet, som den människa jag är nu, för det har kommit fram att jag ändå aldrig blev student. Det fattas nämligen en obligatorisk jumppakurs/franskakurs(aldrig läst franska)/kemikurs/etc. Ofta har jag inte skrivit finskaprovet. Men lika ångestfullt varje gång.

KAROLINA sa...

Ja, du ska nog se den, den är fin. Själv tyckte jag inte att filmen var läskig alls, men det tyckte tydligen mitt undermedvetna som ger mig äckliga mardrömmar.