tisdag 19 april 2011

en glimt ur en ensamståendes vardag.

Kämpade med ett rödbetsburkslock i 20 freaking minuter!

Maten kallnade, Isabel stirrade undrande och jag svalde svordomarna som bubblade upp i käften på mig. Händerna började skifta i rött, minen blev allt mer dyster. Men jag fick upp burken tillsist. Segern!!! Tillnäst skall jag härja med en slagborrmaskin. Kan bli...hmmm...intressant. Det är roligare än att städa i varjefall. Bra egentligen när man måste göra allt själv för då man kan välja vilka stordåd inom hushållsarbetet man har lust att åstadkomma just idag.

Vad jag vill säga? Tja, livet vinner kanske. I allafall om man är positiv.

4 kommentarer:

Ensamma mamman sa...

Om slagborren inte funkar, finns det faktiskt en plastgrej som man SKA öppna krångliga lock med. Och hör och häpna, den funkar! Man ska knixa den mot lockkanten och så pyser det in lite luft och voilá: locket är urenkelt att öppna. Förr slog jag hål med hammare och spik på locken, det har samma effekt. Obekvämt med trasigt lock dock. Sen upplyste min mor mig om denna fenomenala manick! Kostar typ 2e. :)

KAROLINA sa...

Hehe, slagborren använde jag till att hänga upp tavlor i stenvägg..inte öppna burklock, även om tanken var lockande.

Men en sådan där burklockmanick vill jag ha!

Ensamma mamman sa...

Jag anade nog att burken fick vara ifred för borren! Jag har velat ha en slagborr, men mamma min säger att man inte ska borra med slagborr om man inte kan. Hmm. Jag vill ju tro att jag kan, men kanske jag kan fråga dig som nu då har borrat. Är det svårt? Jag är såå störd på att måsta engagera halva släkten varje gång nåt ska sättas upp här hemma. Och det leder till att inget sätts upp. Så hemskt ofta i alla fall.

KAROLINA sa...

Nej, det är inte alls svårt, som att borra med en vanlig borrmaskin nästan. Bara man ser till att ha rätt bett går det bra. Testa! Och om du har tänkt köpa en egen slagborrmaskin så lönar det sig att satsa på en lite dyrare, de håller i en evighet.