torsdag 14 april 2011

Den Stora Påskangsten

Alltså jag tycker inte om påsken.

Jag får angst.

Hälften av befolkningen reser till Lappland, Paris eller andra snärtiga resemål.

Den andra hälften dricker öl dagarna i ända.

Den tredje hälften, eller ja, resten, åker till sina barndomshem och hänger med släktingar.

Men ni då? Va ska ni göra? undrar ni nyfiket.

Vi skall stanna i Åbo.

Den där memman är ju inte så värst god den heller, när jag tänker efter.

Och att tröstäta chokladägg låter inte så hållbart.

Vi pratar ju ändå om fyra dagar här. FYRA.

Nej vet ni vad, jag känner en pytteliten ångest krypa in under skinnet.

Låtom oss hädanefter kalla den Den Stora Påskangsten.



Tips på aktiviter man kan göra under en påskhelg? blir alltså denna veckas fråga.



Som vanligt är vissa lite mer entusiastiska än andra...

5 kommentarer:

Lotta sa...

jag har ingen möjlighet att genomföra alt.1, så jag tänkte kombinera alt.2&3 > dricka öl i kokkola.
det skulle jag ju förstås välja i alla fall, givetvis.

Anonym sa...

Blir nog att trycka in sambon och ungarna i bilen och åka till en stuga nånstans "jumalan selän takana" och försöka uthärda. Skall bli skönt.. att komma hem sen.

Henry sa...

Kan trösta med att det är ganska dåligt med snö i Lappland, åtminstone höll den på att smälta i rasande fart då föräldrarna var där för några veckor sen.

Själva tar jag ut påsken en vecka i förväg (billigare så) och åker imorgon till Oslo. Påsken läser jag på tent i Åbo :)

Alexandra sa...

Alternativ 3 :) Synd att ni inte kan/hinner komma till Kokkola. Ha det bra. Vi rings!

KAROLINA sa...

Lotta: Ja men det är klart, vem skulle nu hellre dricka vin i Paris då alternativet sörpla öl i Kokkola finns.

Anonym: Tänkte nästan fräsa iväg nånstans själv, bara för att det sku vara så skönt att komma hem sedan.

Henry: Tentläsning hela påsken. Uj. Kanske jag inte borde klaga ändå.

Sandra: Vi sku ju nog både hinna och kunna komma över påsk, men på nåt sätt orkar jag inte betala 120euro för att sitta i en proppfull lekvagn i 10timmar som dessutom luktar fis.