lördag 23 april 2011

viktig statusuppdatering.

Den Stora Påskangsten är här. Den smög sig på någongång runt 15-tiden, efter en tvåtimmars picnic i solen. Eftersom jag tydligen inte klarar av att koppla av i fyra dagar (är redan alldeles för frustrerad för mitt eget bästa) försöker jag ihärdigt hitta på projekt. Typ så lite rädisor, sortera mina nagellack eller nåt. Det går väldigt dåligt. Mest för att jag varken har frön att så och äger typ 5 nagellacksburkar. Ihärdig som jag är, gör jag dock allt för att fokusera på något annat än det faktum att jag skall sitta inne i min lya ikväll ENSAM när dottern gått och lagt sig medan ALLA ANDRA sitter på uteserveringar/hos vänner/på sina gårdar och grillar fläskiga biffar/med släkten och tjattrar och whatever och HAR KUL.

Vadå missunsam och bitter och sällskapsjuk och i stort behov av socialt umgänge? Menar ni mig?

Nä, nu känner jag att jag måste poppa popcorn. Dödar ju i varjefall 3minuter av kvällen som osar självömkan.

2 kommentarer:

Ensamma mamman sa...

Jag vill oxå på terrass ju. Här är jättevarmt än, var just på balkongen och det känns typ som sommar. Men jag får nog nöja mej med popcorn jag med... (Fast det är ju iofs riktigt gott.)

KAROLINA sa...

Jag hann somna bort från min uttråkan redan kl22, som tur. Idag har vi ens lite program, så jag tror inte jag hinner bli lika frustrerad som igår. Ska försöka med att ha en lite bättre inställning, så blir det nog bra.