lördag 29 oktober 2011

en liten dröm.

Sedan så har jag ju gått och snöat in mig på idén att skaffa oss en sommarstuga. Jomenvisst, kan tänka mig att det skulle sitta fint att odla grönsaker och simma och ligga raklånga på en klippa nästa sommar. Eller bara njuta av lugnet som råder och elda och bada bastu och så där.

Med tanke på att jag inte faller in i kategorin högavlönad, att mina balkongsörter vissnar innan de ens hunnit börja gro och att bastubad betyder att jag sitter och ojar mig hur svettigt det är i max tio minuter innan jag ger upp, så kanske det skulle finnas något bättre ändamål att skuldbelägga sig än på en sommarstuga. Å andra sidan så är jag väldigt bra på att ligga på en solig klippa, simma och tända brasa. Dessutom kliar det lite i min hugga ved-, trädgårdsarbeta-, koka pannkaffe- och förvandla ett ruckel till en mysig stuga-tarm.

Och har man ett kli så får man väl hitta på ett sätt att åtgärda det.

3 kommentarer:

Pia sa...

Låter som en bra investering. Ååh, nu längtar jag redan till sommaren!

Anonym sa...

Man kan HYRA stockstuga med bastu vi stranden nånstans istället för att köpa nån kamurkka nånstans i urskogen brevid någo träsk.

Det är samma sak som ti köpa dyr segelbåt som står i hamnen eller på land 99% av året, då man för en hundradel av priset kan hyra lyxskuta i medelhavet en vecka eller 2 ..

Vilket är bättre val!?

KAROLINA sa...

Men jag vill betala snordyr hyra för att leka stugliv för en vecka eller två. Med de pengarna åker jag hellre utomlands på vintern. Jag vill bo i stuga i flera månader (tror jag nu åtminstone). Ingen kamurkka eller för långt bort, utan en liten enrummare med lite havsutsikt.