fredag 14 oktober 2011

fredag, fredag.

Inatt när jag inte kunde sova så tyckte jag att det var en väldigt bra idé att börja möblera om. Ja, mitt i natten. Suck. Vet inte alls hur jag tänkte där faktiskt. Man hör ju hur knäppt det låter, såhär efteråt, i dagsljus.

Att man helst skall låta sin dotter och grannarna sova fast man själv är sömnlös och pigg på att möblera om, gjorde det hela till en utmaning. Har ni t.ex. någongång försökt flytta på en byrå ensamma och samtidigt försöka vara knäpptysta? Nähä, inte det? Nå det är ganska svårt, kan jag påpeka. Nästan omöjligt. I allafall med mina småblyga armmuskler. Efter nån timmes desperat försök och en diger väntan på att få någonslags aha-upplevelse, flyttade jag tillbaka allt, nästan precis som det varit innan min tokiga idé. Sedan tuppade jag av i ren matthet.

Ibland undrar jag lite oroligt ifall jag är riktigt frisk i huvudet och så där. Sedan inser jag att jag troligtvis inte riktigt är det och koncentrerar mig på annat istället. Som att göra en brakfrukost på en fredagsmorgon och låtsas vara pigg fast man dragit soffbord genom halva rummet för inte så många timmar sedan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är nog helt ok - men reagerar på fullmåne som jag och många andra dvs vi sover inte natten före fullmåne -
jag var uppe 03.05 sådär och fortsatte riva köket ( som ska förnyas : )

Mamma

KAROLINA sa...

Jess, då kan man skylla på det ibland.