onsdag 12 oktober 2011

min morgon.

Japp, nu börjar vi onekligen vara på den bättre sidan av veckan, känner jag varenda gång onsdagsmorgonen randas. Onsdagar innebär ju också egentidstimme på kvällskvisten, för yours truly. Jag har tänkt jogga lite. Måste givetvis tvångsmässigt förkunna denna plan här, så att jag inte kan dra mig ur denna sportiga idé om tolv timmar. Men nu drar vi igång en onsdag med flaggan i topp, tycker jag!


(Läser snabbt igenom vad jag skrivit och ba: Oj, va töntig jag låter. Med utropstecken och allt. Sedan spiller jag en ordentlig slurk kaffe på mina nytvättade lakan och skvättar ännu mer när jag försöker torka upp lite skvalp innan kaffet hinner suga sig igenom täcket och bilda fläckar och så inser jag att det är dags att väcka barnet ifall det inte skall bli stressigt och plötsligt känner jag mig inte lika hurtbulleaktig längre för det är bara morgon ännu och jag har kaffe på tangentbordet nu också dessutom. Jahajaa... Men jag skall verkligen springa ikväll. Det skall jag.)

Inga kommentarer: