måndag 10 oktober 2011

svampsoppa,blåbärsmuffins och kvinnor i mitt kök.

I eftermiddags flög det plötsligt in ett par fräsiga kvinnor genom min ytterdörr. De hade med sig en massa ingredienser. Jag kokade kaffe och överlät sedan mer än villigt mitt kök.
Bland annat hade de med sig svamp. Mycket svamp. Och en hel del svampskogshistorier.
Masterchef. Eller den enda som visste vad hon höll på med.
Masterprovsmakarn. Smakade mest på efterrätten förresten.
Sedan åt vi så vi sprack. Jag var förresten inte så sur som jag ser ut. Bara lite sedvanlig måndagsslitenhet med fuktluftsfrilla.
Och lite för fort blev det kväll igen. Men svinbra start på veckan.

2 kommentarer:

Carola sa...

Regniga måndagar är till för sällskap!

KAROLINA sa...

Ja, mera gemensamma middagar på vardagskvällar, tycker jag!