lördag 20 augusti 2011

ifall nån undrar.



Om jag hade tänkt tillbringa ytterligare en kväll i hemmets borg. Läsandes, skrivandes, städandes, målandes och sorterandes? Ja.


Om jag kanske köpte mig en liten flaska vin för att infinna den genuina konstnärsfiilisen till målandet och skrivandet? Ja.


Om jag nu druckit ett glas vin men varken läst, städat eller målat? Ja.


Om jag kanske sorterade lite vykort (!) i ett desperat försök för att få känslan att jag verkligen gör nåt? Ja.


Om jag, insiktsfull som jag är insåg att detta kanske är den sista lördagskvällen detta år som man kan sitta på en åbåt och njuta? Ja.


Om jag nu skall bege mig ut ikvällen istället för allt det där andra jag tänkte göra? Ja.

Om jag är kvinnan som har tryckt en hatt på sitt stora huvud för att dölja det smutsiga håret? Ja.



Så vi läser varann imorgon istället.

Inga kommentarer: