tisdag 30 augusti 2011

korviga stjärten.

Det mest häftiga som hänt idag var att jag gick till butiken med tunikan inkorvad i legginsen där bak. Detta märkte jag såklart först när jag kom hem, inklampande in i hallen med en överfull matkasse i högsta hugg. Sedan stod jag och speglade min tunika-introttad-i-leggins-rumpa för att få veta hur knasigt det egentligen sett ut när jag nyss spatserat omkring bland butikshyllorna.

Jag ångrar att jag gjorde det. För det såg riktigt fult ut. Så rysligt fult att jag kommer att drömma om puckelrumpor. Eller bli en sådan där paranoid tant som försäkrar sig om att kläderna sitter som de skall och dra i dem med knyckiga rörelser, var och varannan minut, tills allt bara hänger som slitna paltor på min lekamen.

Bildbevis uteblir för allas bästa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också en gång gått hem från en restaurang (genom hela centrum) med klänningen nerstoppad i strumpbyxorna. SÅ. Jag kan föreställa mig hur du känner dig. Kram.

KAROLINA sa...

hjälp. genom HELA centrum. huu.