onsdag 17 augusti 2011

samtal man minns.

Grannen: Hej, hej!
Jag: Hej! Har du varit ute och joggat?
Grannen: Ja, jag är helt slut nu.
Jag: Ojdå. Ja, jag borde också jogga lite oftare, om ett par veckor skall jag faktiskt orka 10km och ja alltså... är ju väldigt otränad egentligen.
Grannen: Jahajaa...
Jag: Brukar du springa långa sträckor då?
Grannen: Idag sprang jag 30km. Var tvungen att föra hunden in i bilen vid 15km, för den orkade inte mer.
Jag ba: Öööh...nämen oj...30km!...öööh...Grattis?!

Sedan gick jag in och tråttade i mig en halv platta choklad.

5 kommentarer:

pia sa...

typiskt!

KAROLINA sa...

Ja, lite skämmigt faktiskt.

Håkan sa...

Det var ett roligt ord. Tråtta! haha

KAROLINA sa...

Ja det beskriver väl mest intensiteten i ätandet.

Håkan sa...

Måda brukar jag säga när man TRÅTTAR in chokladen utan att tänka på vare sig hur gott det smakar eller hur (o)nyttigt det är. Man bara mådar in.