torsdag 1 september 2011

eller så gör jag ingenting...

Plötsligt förstod jag att jag varje onsdagkväll kommer att ha egentid medan stumpan är på träning. Alla föräldrar älskar egentid! Eller det gör i varjefall jag.

Har vilda fantasier om att jag kommer att att dra en löprunda, uträtta ärenden på stan, smygäta choklad, prata strunt med vänner över en kaffekopp kanske dricka ett glas vin eller andra nödvändigheter under tiden dottern är upptaget med sitt. Lite beroende på hur jag känner mig, på de där onsdagarna mellan klockan 19 och 20.

Igår snurrade jag runt i ett varuhus en stund, sedan blev jag uttråkad och satte mig på en bänk under den resterande timmen.

Orka flänga.

3 kommentarer:

Anonym sa...

känner igen mig! tror att jag ska vara riktigt effektiv under tiden barnen är borta. oftast gör jag ingenting.

Anonym sa...

ja... alla dessa gånger jag fått vara ensam, flera dagar till och med. och då inte alls gjort det jag längtat efter, utan mest bara suttit och sirrat in i väggen, förvånad över vart all ork plötsligt tog vägen. som om min drivkraft legat i att det fanns ett ständigt kaos runtomkring, och som att motorn inte startade nu då allt var tyst. att det OCKSÅ ska vara en konst...

har dock försökt tänka att jag behövt få stirra lite också!

hanna k

KAROLINA sa...

Ja,jag försöker också tänka att det är bra att sitta och stirra lite ibland också. Men onekligen känner jag mig ändå lat då jag sällan (läs:aldrig!) får något gjort i min ensamhet.