söndag 4 september 2011

små detaljer i en söndag.

DAGENS ROS: Lyckades köpa den perfekta avokadon. Det är en konst i sig. Eller så är det bara jag som alltid råkar välja de som är gråstrimmiga inuti. Men inte idag inte. Den var perfekt, som sagt. Och uppäten sedan länge.


DAGENS RIS: Efter en titt i mitt klädskåp insåg jag att ifall jag någongång blir så där skamlöst rik kommer det första jag sätter pengar på vara att anställa en stylist. Ja, så illa är det. Har helt enkelt inget öga för stil, när det kommer till kläder.



De enda heltokejplaggen jag har, behöver strykas. Och hur vi tycker om strykning i detta hushåll, undrar kanske ni? Vi tycker ingenting om att stryka för vi gör det helt enkelt inte. Eller jag ogillar det så mycket så att jag bara undantagsfall tar tag i strykjärnet. Alla övriga gånger blundar jag och hoppas på att man kan släta ut skrynkligheter med tankekraft.


Hittills har det, konstigt nog, aldrig lyckats.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det är så uppfriskande att läsa en blogg som din! man får juh nästan lite nytt hopp för mänskligheten juh! fortsätt med att vara så.. jaa, du, helt enkelt.

KAROLINA sa...

Oj, tack! Nu blev jag riktigt glad, ska du veta!