söndag 4 september 2011

på tal om att påverkas.

Tycker det är intressant att vissa ord ofta förekommer i de olika bloggar jag läser.

För en tid sedan blev allt väldigt sjukt. Allt var sjukt snyggt, sjukt billigt, sjukt roligt, sjukt gott. Nu, när hösten är ett faktum är krispigheten inne. Många smyger in orden den krispiga luften, i sina inlägg. Men också krispiga lakan och krispiga bakverk har jag läst om.

Som sagt, tycker jag sånt här är fascinerande och undrar om vi trots allt omedvetet blir rejält påverkade av även andra faktorer i bloggarna vi läser.

Vad tror du?
Hur självständiga tankar och egna ideér har man egentligen när man plitar ner ett inlägg?

4 kommentarer:

Hannah sa...

Ja, det kan man undra, hur självständig man är egentligen. Och när jag läser bakåt i min blogg ser jag att jag återkommer till samma färger, samma ord och samma tankar varje årstid. Upprepar mig. Men ändå, hösten är falktiskt krispig!

KAROLINA sa...

Jag gör detsamma. Om en månad kommer jag att fotografera färgranna löv och skriva om hur vacker naturen är, precis som tjugo tusen andra bloggare. Och du har rätt, hösten är definitivt krispig!

Malin sa...

Det är också intressant att se hur vissa storbloggare myntar olika sätt att skriva saker som sedan går igen i andras bloggar, alltså inte bara ordval utan strukturer på inläggen, uttryck osv. Väldigt intressant. Jag har säkert en massa sånt själv som jag inte märker. Men det är klart att man påverkas av det man läser.

KAROLINA sa...

Jag tror jag också "härmar" omedvetet. Kanske man inte märker sånt när det kommer till en själv, men lägger märke till när andra gör det.