söndag 4 september 2011

hur det gick?

Här skriver man ett piffigt inlägg med bilder och så får hela blogger nånslags error och allt blev bara huller om buller med bilder och text i olika storlekar. Jag försökte prova det nya gränssnittet på Blogger, det gör jag inte om. Men nedan ett avkortat nytt försök. Man tappar ju stinget att skriva om alltihop.

Låt mig presentera: Team Klingenberg. Från vänster: Otränad soffpotatis (alltså jag), otränad 50+:re med skangligt knä, ursnabb sportnisse nr 1 (han sprang sträckan på 41minuter!), sportnisse 2, sportnisse 3. De två sistnämna sportnissarna (mina systrar) försökte övertyga mig om att de också var otränade, men de var ändå sist och slutligen tio minuter snabbare än mig.
Några timmar innan start insåg jag att jag aldrig sprungit 10km. Aldrig som i never. Så osportig är jag. Och då blev jag ju lite nervös. Lite nervös kan ni tolka som väldigt flamsig.

Men jag sprang faktiskt precis vartenda steg på alla de 10 000metrarna. 76minuter tog mitt lunk, så ingen racerfart precis. Men jag än väldigt nöjd ändå. Nästa gång skall jag klara av sträckan på 60 minuter, för för första gången i mitt liv tyckte jag faktiskt det var ROLIGT att springa. Det trodde jag aldrig.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ni ser så glada ut!

KAROLINA sa...

Vet inte hur det var med de andra men jag skrattade av nervositet minsann.

Anonym sa...

vad har ni runt vristerna? Grattis till dig du tappra kvinna. Fick du ont någonstans efteråt?

KAROLINA sa...

Vi hade någonslags mojänger som mätte våran hujsiga framfart. Alltså en tidtagargrej som kopplades på när man beträdde stratlinjen samt mätte en mellantid vid 5km och den slutliga tiden när man kom i mål.

Ont fick jag ej, men idag har jag väldigt stela lår. Muskelvärk heter det visst.

Anonym sa...

Grattis!
Roligt att ni kunde springa alla !
Synd att inte Jan, Minna och Henrik hann med : )

Mamma

KAROLINA sa...

Ja, nästa år får de nog lov att delta, de också. Kanske du också mamma?

Håkan sa...

Well done! Skönt med löpning, rent och enkelt. Hur många ställde upp i loppet?

KAROLINA sa...

6000 deltagare tror jag det var. Slutsålt i varjefall.