måndag 5 september 2011

överansträngd... kanske?

Har många saker att komma ihåg. Både på fritiden och på jobbet. Min telefon piper jämt och påminner mig om något jag absolut inte får glömma just på den tidpunkten av dagen, kalendern är inte till så stor tröst eftersom den väldigt ofta är på fel ställe när jag behöver den, listor har skrivits och slarvats bort, pappershögar har växt och krympt för att explodera i en massa oorganiserade "viktiga papper" högar. Men trots alla kom-i-håg grejs glömmer jag något varje dag eller minns det alldeles försent. Senast idag ringde dottern och sa: Du kommer väl ihåg att det är Öppet Hus dagen på Eftermiddagsklubben, mamma. Ja det gör jag såklart! ljög jag med ett brinnande dåligt samvete och så sprang jag mig svettig för att inte vara sist på plats.

Sedan sa det poff.

Jag fick tydligen kortslutning.

Ett litet poff. Och så var allt borta. ALLT. Allt från e-mails lösenord till bankkoder. Borta.

Kommer inte ihåg ens vilken bokstav eller vilket nummer de börjar på, de där lösenorden. Och jag har glömt bort hälften av mitt telefonnummer också.

Är fascinerad.

Och tycker det är lite skrämmande. Speciellt då jag inte känner mig stressad. Det är bara lite extra mycket just nu. Att minnas, att göra och ta ansvar för. Sådär som det brukar vara ibland.

Men vad skall jag liksom göra? Vänta och se om mitt minne uppdateras igen efter blackouten? Eller ska jag bli orolig?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske du inte märker att du gör alldeles för mycket? Kanske du har blivit van med "för mycket"?

KAROLINA sa...

Ja så kan det iofs vara. Men jag inte alls känner mig jäktad. Mer: oj,oj här var det många trådar att hålla i!

Fast kan man liksom vara stressad omedvetet då och att denna plötsliga minnesförlust skulle vara ett symtom, eller hur menar du?