onsdag 12 januari 2011

beslut beslut...

När de första kalla dagarna anlände med sina obehagliga minusgrader, tyckte jag att det skulle vara väldigt trevligt att slippa se ut som om jag var på väg till skidbacken, när jag egentligen traskar iväg på jobb. Alternativt hacka tänder p.g.a. en snygg men iskall vinterjacka.

Sedan tänkte jag att jag lika bra kan vänta till mellandagsrean.

Julen kom och julen gick och vet ni vad? Alla. Precis alla varma vinterjackor är för stora (på grund av rean) eller alldeles för dyra (trots rean).

Det är således dags för ett livsviktigt beslut.

Jag resonerar såhär: Om 10 veckor lever vi redan i slutet av mars, så då kan jag lika gärna pina mig själv tills dess, i antingen mindre varma eller mindre smickrande jackor.

Så jag tänker köpa lite böcker istället. Och lite vårkläder. Och lite skor.

Blir den resterande vintern svinkall så får jag väl lov att beklä mig i mina snärtiga vårkläder medan jag sitter och läser mina böcker inomhus eller se ut som en stoppad korv när jag klär mig i lager på lager på lager...

Så vet DU om någon bok jag absolut måste läsa?

Har nämligen på känn att jag kommer att stirra i böcker väldigt mycket de närmaste veckorna.

4 kommentarer:

Eva sa...

Mitt liv med Saddam av Parisoula Lampsos tänkte jag kanske läsa snart..

Blev rekommenderad den där Eat Pray Love boken också..

Jag har inte tid att läsa. Man e så slut efter en arbetsdag att man tyvärr bara slappar framför tv:n med en film o lite choko.

Men kanske, kanske, kanske till våren. Då mitt examensarbete e klart.

Kram Eva

KAROLINA sa...

Kämpa på med examensarbetet!! Jag ska beställa dom där böckerna. Mitt läsande går väldigt mycket i perioder, kan vara flera månader utan att läsa för att sedan läsa ut tre böcker i veckan i ett par månader. Och sedan blir det en lång paus igen. Därför hålls jag riktigt aldrig med i svängarna på vad som är läsvärt.

oj, vilken roman till kommentar.

Anonym sa...

Läste just Den motvilliga resenären av Jenny Diski.
Den kan jag rekommendera. Som en lugn verklighetsflykt.

kusin em.

KAROLINA sa...

Låter som något jag kan behöva i januarikylan.