fredag 7 januari 2011

moderskänslor.

En liten arm runt en lurvig mjukishund och korta men tunga andetag i rummet brevid. Hon är hemma. Äntligen.

Och den där vibrerande ängsligheten som kändes som ett tryck i medvetandet är som bortblåst.

Det höll på att bli lite jobbigt där ett tag. Att hantera Den Stora Saknaden. 12 dagar.

Men vi har kramats i sängen hela kvällen och tittat på film. Badat och ritat. Och hon har berättat om hur roligt hon har haft det.

Vår fula lägenhet är ett hem igen. Med leksaker i soffan och smulor under matbordet. Inte ens de grådaskiga plastmattsgolven stör mig.

Och när det var dags att säga godnatt sa hon: Du visste nog inte att jag kan sakna dig så här mycket...min världens älskade mamma.

Det är det finaste jag fått höra.

4 kommentarer:

Anonym sa...

vackert! sov gott!

/ hanna k

Anonym sa...

åh! Så himla fint.

/emma

sannabenita sa...

det var nog bästa man kan få höra av barnet..! <3 Kom ihåg kommentaren nästa gång då hon provar på dina nerver.. :D

KAROLINA sa...

Jag hade det i färskt minne i förmiddags när hon skrek av vrede pga att hon inte ville borsta håret. Det är minst sagt fascinerande att följa med en sexårings humörväxlingar.