torsdag 27 januari 2011

hatten.

I dag har jag köpt en hatt. Nu fattas då bara lite digert mod och självförtroende att spatsera omkring med den på huvudet. Så där bland folk. I dagsljus.

Som tur är det en tag tills våren är här så att jag kan vänja mig lite. Typ gå omkring med den på huvudet här hemma, spegla mig lite emellanåt och peta lite på den. Kanske öva in ett ansiktsuttryck som får mig att se ut som den målmedvetna kvinnan i den svarta hatten (istället för den förlägna tösen med irrande blick som ser ut att vilja hoppa i Aura Å för att hon känner sig som en tönt bara för att hon råkar ha en hatt på skallen fast hon egentligen tycker att det är elegant med kvinnor som bär dylika arrangemang på sitt hufvud!).

Grannarna har förmodligen redan sett mig sprätta omkring naken, så en pyamasklädd frukostätande kvinna i hatt kan väl inte göra så mycket skada?

2 kommentarer:

Bloggnörden sa...

Hej Karolina, Har precis hittat din blogg. Fan vad roligt att hitta en läsvärd blogg!

KAROLINA sa...

Tack och välkommen. Om du bloggar själv, vill jag mer än gärna läsa!