söndag 23 januari 2011

så kan det gå.

En långsam söndagspromenad in till stan, många bloggar och ännu fler kaffekoppar senare drog jag på mig mössan för att dölja mitt slemmiga hår (ett litet tips här: köp aldrig NIVEA shampo. Jag upprepar: aldrig!) och traskade över bakgården till butiken. I dag skall jag satsa på matlagning, var det tänkt.

Så stod jag där och petade förstrött på hårda tomater och möggliga mandariner och kände mig inte alls inspirerad att kocka ihop något smarrigt. Som tur såg jag en växt som ropade på mig från en hylla.

Så jag köpte den istället. Får bli lite chili con carne senare ikväll. Nu skall jag leta upp en tillräckligt stor kruka till växten.
(Man skall tydligen skriva ett maratoninlägg om hur trött man är, för att få tillbaka inspirationen i tråkjanuari. Det hjälper att få det ut ur systemet, säger kvinnan som plötsligt skall måla om alla sina stolar eller köpa pinnstolar så fort hon har en sekund över och kanske byta ur sitt köksbord eller åtminstone kökslampan och en golvlampa måste hon ju bara ha som gör att hon förstår att hon faktiskt vill ha någon snygg retrotapet på den där väggen eller kanske hon ändå bara skulle flytta för att få sina efterlängtade trägolv och flere rum men en stringhylla på den väggen skulle ändå inte sitta helt fel).

Inga kommentarer: