tisdag 11 januari 2011

om att visa baken åt en busslast med folk.

Igår morse när jag skulle hoppa av bussen framför jobbet spexade jag till det lite.

Jag hann bara ta ett steg ut ur bussen innan jag tappade balansen, knyckte till som en ryckig gris, släppte fram ett litet skrämt pip och landade i krypställning. Min mössa, som är lite för stor, åkte ner över ansiktet och av någon underlig orsak fick jag för mig att först försöka stiga upp, innan jag drog bort mössan från ansiktet. Antagligen för att åstadkomma minsta möjliga besvär för de andra som stod bakom mig och väntade på att få kliva av.

Jag hade tydligen halkat på en isplätt med vatten, som var minst fem kvadratmeter stor så jag fick sprattla en bra stund, med baken i vädret och mössan nere vid hakan, innan jag kom upp på fötterna igen. Tänk er bambi på is, så förstår ni hur det såg ut. Hann precis dra upp mössan från ansiktet för att se en hop med stirrande ögonpar, innan bussen åkte vidare. För busschaffören väntade ju i all välmening och körde inte iväg innan jag, med genomdränkta jeans och värkande knän, vadade genom vatten-is-pölen mot säkrare marker.

När jag för en gångs skull hade en publik som heter duga, så ångrar jag att jag inte bugade.

Har ni ännu halkat denna vinter?

3 kommentarer:

sannabenita sa...

HaaHAAA hahaa... voi söta nån då! jag kan se dig framför mina innersta ögon och värsta är att jag inte alls tycker synd om dig utan det bara är roligt.. skulle nog velat ha vara med.. Synd för dina jeans och knän men oj vad du e härlig o skriver bra! Saknar dig! <3

onecanneverhaveenoughsocks sa...

Hej Karolina! Jag har läst din blogg en stund nu och jag måste bara säga att din blogg är flera gånger den enda som får mig att skratta högt ut för mig själv! Du skriver så bra!

KAROLINA sa...

Sanna: Alltså jag skulle ha vunnit första pris på hauskat kotivideot om nån sku ha filmat mig. Så kändes det iaf.

Onecanneverhaveenoughsocks: Tack, jag blir så genuint glad att du tycker jag är rolig och att jag skriver bra!