tisdag 22 februari 2011

besvikelsen.

Fyra barnlösa kvällar denna vecka. Det resulterade i stora planer och visioner. Jag skall vara hemma!

För jag har ju stolar som skall målas, klädskåp som skall ordnas. Lådor som skall tömmas, tavlor som skall spikas upp. Golv som skall skrubbas, gardiner som skall bytas. Fötter som skall fotvårdas, naglar som skall lackas. Plagg som skall strykas, skräp som skall slängas. Kläder som skall köpas och skor som skall putsas. Osv. osv. in i det oändliga evigheters evighet.

Det är nu fritidskväll-med-mig-själv nr.2 ikväll.

Hittills har jag:

Ätit.
Slösurfat.
Bytt ställning i soffan.
Öppnat en bok. Men inte orkar börja läsa den.
Slösurfat mera.

Ja alltså. Oj?

Uppenbarligen har jag felbedömt mig själv en aning.

Kunde ju har varit helt okej att ens ha orkat putsa lite damm från en växt. Eller nåt.

Inga kommentarer: