fredag 25 februari 2011

den förståndiga kvinnan på andra sidan gången.

Jag har ingen mat med mig här på min lilla tågresa på 4,5timmar. Förutom pastiller med jordgubbssmak, men de är inte så mättande.

Dessvärre har jag inga kontanter heller, så jag kan inte ens köpa mig lite svindyrt men värmande kaffe.

En tant snett framför mig, skalar ett ägg till sin fluffiga smörgås som ser ut att ha minst fem olika pålägg och dricker något rykande hett från en termos.Hon har också ett äpple och mandariner.

Jag är lite avundsjuk.

UPPDATERING: Nu tog hon fram en påse chokladgodisar också! Jag är mycket avundsjuk.

5 kommentarer:

Anna sa...

Satt mamma snett framför dig??

Undrar bara på din beskrivning lät det så.

Come again secondhand sa...

Hej fina karolina! Du har en liten award att hämta på Komigenbloggen ! ♥

KAROLINA sa...

Anna: Hon var faktiskt i samma ålder.

ComaAgain: Jag såg det, kul! Tack!

Alexandra sa...

I feel u. Jag sitter i bussen o e vrålhungrig. Fantiserar om allt jag ska äta då vi e framme.Fotbollskillarna bakom oss äter smörgås.Argh.

KAROLINA sa...

Sandra: Ja, man vet att man är hungrig när man suktar efter andras svettiga smörgåsar!