söndag 13 juni 2010

det som inte dödar.

Bildbevis på den, till färgen diskreta och väldigt vuxna, butterflypieponysplashflaskan.

Det sägs att det som inte dödar gör en starkare. Om någon timme skall jag göra mig kraftfull och okuvlig genom att:

1. Gå på aerobic. Att jag inte ens är säker på hur ordet stavas korrekt, borde vara en tillräcklig orsak för mig att undvika dylika skämmiga experiment. Att jag dessutom varken har nämnvärd kordinationsförmåga eller är bra på att blixtsnabbt haja kommandon på finska, kommer att leda till att jag är den där tönten som hela tiden hoppar åt fel håll. Till på köpet flaxandes. Eller flaxar man ens på aerobic? Det närmaste jag har kommit aerobic innan dags dato, är när jag i början av 90-talet såg det i någon urdålig musikvideo med stringbodyklädda kvinnostjärtar.


2. Eftersom jag i ett hurtigt infall pantat majoriteten av mina tomflaskor, får jag lov att låna Isabels My Little Pony dricksflaska till den saliga aerobicen. Jag har såklart inte klarat av att köpa en egen vattenflaska till gymmet. Folk kommer därför nu att tänka: först skuttar hon hela tiden åt fel håll och sedan smuttar hon ur en my little pony flaska. Alternativet var att använda mig av en ciderflaska. Sådan där brunplastad. Jag resonerade att jag hellre är den tokiga tösen med en pony flaska än the drunken crazy lady med en golden cap.


3. Som den sista punkten har jag lust att skriva att jag tänkte klä mig som någon av damerna på bilden här. Men så själstark och frän är inte ens jag.

3 kommentarer:

Sannabenita sa...

Jag brukar också använda ibland Reettas ljusröda Hello Kitty flaska på danstimmarna.. Och nuförtiden hålls jag helt bra i takt också! :)

Anonym sa...

Haha. Alex mamma har en såndän dräkt men gul :))

KAROLINA sa...

Sanna: Så man blir bättre med tiden? Oj nu fick jag hopp i mitt slitna ego.

Sandra: Använder hon den. Riktigt seriöst?