onsdag 2 juni 2010

hemväg i natten.

Bara för att det fanns en möjlighet att göra något annat än att tillbringa sin tid inom hemmets fyra väggar på en tisdagkväll, slog Anni och jag oss ner på en åbåt för lite prat i natten. Vid midnatt cyklade jag hem längs åstranden. Förutom de diskret onyktra typerna som alltid lyckas flyga upp bakom någon buske eller bänk, såg jag en ung flicka på joggingrunda, en femtioåring som trodde hans velociped var en motorcykel och en väldigt arg man iklädd i endast bermuda shorts. Jag har förståelse för folk som tycker att mentalvården haltar. För vilken trettonåring tränar intervaller klockan tolv på natten, hur många stabila femtioåringar leker att man kan gasa med styrstången på cykeln och vad är storyn bakom den vresiga shortsmannen som marscherade barfota?

Helt krejsigt. Som tur kan jag sällan släppas fri på vardagskvällar.

Inga kommentarer: