fredag 4 juni 2010

personlighetsdrag.

Jag skulle vilja vara lugn och sansad. En sådan där betraktande lite vaksam kvinna, som tänker efter före hon öppnar sin mun. Tar det lugnt och aldrig jäktar. Istället är jag den där typen som blir galen så fort hon får ett fordon under sig.
Eftersom jag inte äger bil är det i mitt fall cykeln som gör mig aggressiv. Lite töntigt att man kan bli argsint på en velociped, jag vet. Men alla förstår ju att det ska gå fort när man cyklar. Annars kan man ju promenera. Sådär som pensionärer gör. I sakta mak, utan stress.
Cykeln i sin tur, ska man susa fram med, i såväl upp- som i nedförsbacke. Det värsta jag vet är när någon cyklist bromsar i en nedförsbacke. Det finns ingen logik i det. Då växer det en ilsken djävul inuti mig som bara har lust att vråla uuur väääägeeeen och kasta ett högklackat skodon i huvudet på den där trafikförslöaren som oftast också cyklar så att man inte kan cykla förbi.

Ja, sådan är jag. Och nu skall jag ut och cykla igen. Kanske vi ses?

2 kommentarer:

Eva sa...

Jag känner igen mig i det där.. Fort ska det gå.. Kör säkert väldigt oekonomiskt på grund av det.. ^^ Men med cykeln ska det också gå snabbt o effektivt. Det SKA det ju göra med alla fordon.. Annars så har du rätt - i annat fall: GÅÅ!!

KAROLINA sa...

Precis!!