måndag 20 september 2010

gissa vem som fyller år imorgon?

Klockan 21.00
Jag: Godnatt och sov så gott.
Isabel: Godnatt.

Klockan 21.03
Isabel: Mamma, jag är törstig!
Jag: Ligg kvar i sängen. Jag kommer och ger dig ett glas vatten.

Klockan 21.17
Isabel: Mamma, det gör sedan ingenting om jag inte får det jag önskat mig. Jag blir glad ändå.
Jag: Va bra, men försök sova nu så blir det snart morgon.

Klockan 21.21
Isabel: Mammaaaa, bara en sak till... Får jag titta i en bok? Det är så svårt att somna då alla tankar snurrar hit och dit i huvudet.
Jag: Okej, men ta en kort bok. Och sedan måste du släcka lampan.

Klockan 21.30. Hör konstiga ljud från Isabels rum.
Jag: Vad gör du?
Isabel: Jag skuffar undan mina leksaker som ligger på golvet så att du har en fin gång att gå på imorgon. Så att du inte snubblar, förstår du väl.
Jag: Jahaja, tack ska du ha. Men gå och lägg dig nu så att du orkar imorgon.

Tystnad i en kvart. Jag gör misstaget att öppna kylskåpsdörren.

Klockan 21.44
Isabel: Mamma, jag hör att du äter!
Jag: Mmm, jag äter müsli. Säger jag, medan jag torkar bort chokladsmulorna från mungipan.

Klockan 22.03
Tystnad igen.
Vågar inte gå och titta om hon somnat än, för då kan ruljansen börja från början, har jag på känn.

4 kommentarer:

Anonym sa...

inte nog med att isse och miche rimmar - fyller de år så nära varandra också, dagarna isträck? kul! stort grattis från oss till henne sen när hon väl somnat och vaknat igen!

/ hanna k

Anonym sa...

Grattis härifrån också, även om hon och jag ju aldrig träffas (fy och skam!). Hoppas hon får en strålande dag!

kusin Em

KAROLINA sa...

Ja, det är en välsignelse för mig som är väldigt dålig på att hålla reda på mina gudbarns födelsedagar. Jag skall hälsa henne grattis!! Hon sover tungt nu, som tur.

KAROLINA sa...

Emma: Ja tänk, och inte har jag sett nåndera av dina två heller. Vi får nog skämmas lite. Men en vacker dag skall vi dock mötas i harmoni! säger jag och det hela slutar säkert med att våra barn river varann i håret.