fredag 3 september 2010

svartögat.

Skall på en arbetsintervju idag.
Kanske jag borde utöva lite krigsmålning (läs: försöka göra en make-up så att ingen misstar mig för en zombie) tänkte jag och beskådade mitt bleka fejs.
Sedan stack jag mascaraborsten rakt in i ögat.
Nåväl, jag försökte ju i allafall.
Nu ser jag ut som om jag antingen:
  1. vakat hela natten
  2. supit halva natten
  3. vakat och supit delvis av natten
Vet inte vilket av alternativen som är värst.
Således överväger jag att:
  1. inte säga något om hela saken utan låtsas som om jag alltid traskat runt med ett öga som det rinner svart klimpvätska ur. Man skulle kunna presentera mig som kvinnan-med-det-svarta-ögat. Mystiskt.
  2. dra en klagovisa om allergi och därmed framstå som en konstant snorig och slembildande gnällapa.
  3. säga sanningen och få äran att bära klant-stämpeln.

Tänkte ha ett fjärde alternativ också... men ingen tror väl på att man fått flugskit i ögat?

3 kommentarer:

Anna sa...

Lycka till på arbetsintervjun :) Kram!

KAROLINA sa...

Det är bara en intervju till en rekryteringsfirma (ja, jag börjar vara desperat).

Tanja sa...

Oj, vad jag skrattade när jag läste detta. Vilket kändes lite misslyckat. Man borde ju inte skratta åt andras misär.