söndag 19 september 2010

tystnaden.

Väldigt lite måsten. Mycket egentid. Det regnar fortfarande och jag har besökt en hel del loppis. Ville hitta snygga pinnstolar till mitt matbord. Hittade ingenting. Gått på stan och funderat på födelsedagspresenter. Suttit på biblioteket och läst tidskrifter. Helt enkelt bara för att jag kan göra det. Petat på mina växter. Läst böcker och gått omkring och fixat lite här och där. Varit glad över att det regnat så att jag kunnat skjuta upp fönstertvättandet som egentligen borde ha skett för flera veckor sedan. I bakgrunden hör jag för det mesta på klassisk musik. Allt är lite så där halvmelankoliskt men väldigt rofyllt. Tillnäst skall jag röra ihop en bröddeg. Förutom ett telefonsamtal har jag varit tyst hela dagen. Känner mig som en nunna som ingått tystnadslöfte. Ibland är det skönt att vara tyst, en regning septembersöndag som denna.

Inga kommentarer: