lördag 25 september 2010

roligast i dag.

Syster är här med sina barn. Vi blev bjudna på simning. Jag skvalpar omkring i det uppvärmda vattnet och hinner tänka att det är tur att det finns lite lebensraum i poolen. Visst var det folk i farten men inte så att man behövde känna sig som en inlagd sardin. Precis i samma stund känner jag en hård knuff och ser hur ett barnansikte studsar in i min byst. Sekunden efter pluppar ett pojkhuvud upp på ytan och tittar förvånat på mig bakom sina simglasögon.

-Oho virtahepo tuli vastaan, säger han försvinner snabbt under ytan och dyker iväg i en annan riktning.

Jag blev så paff så jag glömde att jag simmade, började skratta hejdlöst och fick en kallsup och drog dessutom in sjabbigt klorvatten i näsan.

Men det är ju faktiskt roligt att simma. Även om man ser ut som en flodhäst i en tioårings ögon.

Inga kommentarer: