tisdag 21 september 2010

på tal om konst.

Ibland kan jag känna att mina 17,5 år av studier delvis har varit lite bortkastad tid. Men nu har jag hittat ett botemedel för denna känsla. Skulle jag inte ha gått i skola skulle jag påstå att detta endast är en klottig tavla. Men, men. Detta verk är ett resultat av lite action painting. Ja ser ni, i detta välutbildade hemman idkar vi abstrakt expressionism och inte bara sprättande av målfärg som ni kanske tror. Att Jackson Pollock varit en stor inspirationskälla behövs knappast nämnas. Om det sedan är värt att gå i skola i 17,5 år för att lära sig kamouflera skapliga handlingar till stordåd av ädlare slag, endast med hjälp vackra synonymer, kan var och en i tystnad resonera vidare för sig själv.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt ju!

K.S

Anonym sa...

Ede isse elä du som ha rita dedää ?

Anonym sa...

faktiskt snygg! köper för fem euro om du nångång behöver en fickpeng. (om jag råkar ha själv.) summan nedvärderar inte tavlan, den är - symbolisk-

hanna k

KAROLINA sa...

K.S:Tack.Fast jag är inte säker på om du är ironisk.

Anonyma Jan(?):Det är JAG! Och jag har inte ritat eller ens målat utan bara sprättat och klottat.

Hanna: Såld. Fast dom betalt tar jag hellre emot ett glas vin istället för pengar. Om jag nångång blir berömd kan jag således berätta hur jag bytte ut min första tavla mot ett glas vin. Det låter så mer konstnärligt än att sälja nåt för fem euro.

Anonym sa...

Synonmerna har du i varje fall koll på! Vad har du studerat?

-nyfiken-

KAROLINA sa...

anonym: Tack för den komplimangen! Förutom den obligatoriska grundskolan blev jag student och möbelformgivare.

Tanja sa...

Det höjde definitivt värdet på detta inlägg iallafall. Snyggt skrivet =)