torsdag 27 maj 2010

en grå förmiddag.

Min enda lediga dag denna vecka. Det är +10 grader och murket. Dottern idkar vårutflykt på dagis, som hon valde att gå på istället för att ruttna bort med mig. Mycket roligare med korv och saft än en hängig mamma. Jag har precis hängt upp en tavla med överblivet presentpapper från julen. Fabulöst. Tror jag tar mig in till stan en sväng innan jag återigen skall traska iväg till gymet för att svettas ihjäl. Jag vet, jag vet, livet vinner. Måste bara få i mig tre stora koppar kaffe först, innan jag inser det härliga i tillvaron. Jag är ju faktiskt ledig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känner samhörighet. Här är det också grått och murket! Vi skall säkert fara till parken och stå där o frysa en stund, andra planer saknas tillsvidare. Ha en bra dag!

KAROLINA sa...

Tack detsamma! Ännu har inget extraordinärt hänt åtminstone.