fredag 7 maj 2010

en liten fråga igen.

Ni vet det där tillståndet då man ätit sig passligt mätt på mat och får det lilla sötsuget efter kanske en rad choklad eller dylikt gott. Varför i hela fridens namn försöker man ignorera det lilla sötsuget och börjar, istället för att äta några fjuttiga små bitar choklad, skiva äppelbitar, tråtta i sig torra russin eller pimpla i sig vindruvor? Resultatet är ju alltid det samma. Man blir bara övermätt och vill ändå, ett halvt kilo frukter och torra digestive kex senare, ha den där himmelska chokladen.

2 kommentarer:

Sanna sa...

Kommer du ihåg vår plan att vi skulle bara suga på godis o sedan spotta bort för man var så sugen på det men ändå så mätt att man skulle bara börja må dåligt av en liten smula till i magen.. Haaa.. OM jag skulle ha gjort så under alla dessa år skulle jag inte behöva igen bekymra över att INTE behöva köpa nå bikinis till sommaren.. ;/

KAROLINA sa...

Haha. Ja jag minns!! Jag kommer också ihåg en jul då jag föråt mig ordentligt på grund av att medan jag tuggade på något så försvann känslan av att jag sprack. Nu skall jag gå och köpa lite himmelsk choklad så att jag inte måste äta för mycket frukt igen.