söndag 23 maj 2010

gymet.

Imorgon är jag officiellt medlem i ett gym och jag inleder således min karriär som fitnessbrud måndagen den 23 klockan 19. Jag börjar försiktigt med något som heter easy xycling, utav två orsaker. Ett: Man kan inte snubbla i sina fötter när man cyklar. Två: Jag utövat denna cyklingsform förut också. Den senare orsaken gav mig dock inte så mycket mod, när jag i efterhand räknade ut att det var för över tio år sedan jag gick på cyklingen. Men å andra sidan, händer det något pinsamt så har jag ju åtminstone något att skriva om på bloggen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till! Men man kan faktiskt snubbbla (jag gjorde det för några veckor sedan) pedalerna fortsätter snurra fast man slutar trampa. Minns o tynga på bromsen!
H.Minna

KAROLINA sa...

Va finns det broms på dem? Jaja, såklart har evolutionen också skridit fram i cykelvärlden på tio år. Då för länge sedan hette det också spinning, inte xycling.

Eva sa...

I Jeppis heter det ännu spinning... (???)

KAROLINA sa...

Det var nog precis samma som då "förr i tiden". Spinning eller xycling. Kärt barn har många namn.