måndag 3 maj 2010

en oslipad diamant i ett nötskal.

Ikväll tjusade vi upp vårt humör med lite kvinnlig fåfänga. Fotbad, bubbelbad, ansiktsmask och
gurkor på ögonen. Allt var väldans avslappnande tills jag fick för mig att göra manikyr á la France. Jag och nagellack kommer sällan överrens. Jag och fransk manikyr slutar alltid i katastrof. Ikväll var inget undantag. Min manikyr såg ut som om en fiskmås skulle ha strittat ut en skrämselprutt över mina händer. Nu har jag huvudvärk av ångorna från nagellackborttagningsmedlet som jag febrilt gnidit över mina svullna nagelband. Behagligt. Men jag tröstar mig med att jag åtminstone har silkeslena fotsulor. Som om någon skulle märka dem.

EDIT: Rubriken hänvisar alltså icke till bilden av den gurkbeklädde dottern, utan till mig, den flamsiga skribenten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha! du har kvar samma humor som alltid, jag hör Lina, 11 år, i dina texter - och det är en sann komplimang ;)


/hanna k

KAROLINA sa...

jag försöker hålla mig ungdomlig till sinnet.