tisdag 11 maj 2010

gårdagen.

Igår hade vi så mycket program så jag bestämde mig, direkt på morgonen, att inte stressa utan istället idka positiv attityd för att inte gå under. Det gick väldigt bra faktiskt, var inte alls stressad och hölls i positiva tankebanor hela dagen, även om det första jag fick höra när jag kom till jobbet var om hur olycklig jag ser ut. Det är ganska typiskt. När man för en gång skull riktigt koncentrerar sig på att vara gynnsamt inställd ser man, i andras ögon, ut som en förtvivlad olycksbringare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ah. det är som att vara i sverige. hur mycket man än kämpar med att prata och höja sin energi - så verkar man ändå "så fundersam?"

/ hanna k

KAROLINA sa...

Ja i sverige skulle jag säkert klassas som en pessimist utan dess like, hur jag än skulle försöka kråma ur mig positivism och le glatt.