torsdag 6 maj 2010

fotobloggen.

En tid funderade jag på att, istället för att uttrycka mig i skrift, koncentrera mig mer på fotografierna i detta svammel av historier som även kallas blogg. När jag bläddrar igenom fotografierna jag tagit de senaste dagarna och den intressantaste bilden föreställer en kaffekokare, förstår jag att jag blir illa tvungen att slopa min brilljanta idé. Jag ser det inte liksom framför mig att någon skulle sitta framför sin laptop en ljummen kväll och tänka: Jaha, men nu skall vi se vad Karolina fotat i dag då, igår var det ju så spännande att se bilden på den svettiga strumpan.
Nej, nu tror jag att jag tar mig an Siv Hellgrens tips om att bota förkylning med att gå på en promenad. Om ni inte hör av mig har jag antagligen somnat på någon parkbänk när jag ämnat ta mig en vilopaus från traskandet.

EDIT: Jag hann aldrig ut. Jag somnade på sängen och var medvetslös i 90minuter. Nu är jag så seg så att godiset i närbutiken (som jag ser från mitt köksfönster) till och med känns som en avlägsen dröm.

Inga kommentarer: