onsdag 5 maj 2010

lektyr.

Medan ni andra trugar igenom er högklassig litteratur á la finlandiapristagare, botar jag min okunnighet ikväll med att bläddra igenom boken: Alla tiders huskurer av Siv Hellgren. Från typ 80-talet. Jag har redan lärt mig att man skall undvika närmare ömhetsbetygelser mot förkylda personer (så överraskande!) och om man själv råkar vara typen med förkylning, skall man varken överstressa eller äta för mycket. Helst skall man gå på många promenader. Jag undrar, vem orkar gå på promenad när huvudet är fullt av snor och det svindlar så fort man rör på påkarna? Dessutom har jag tryckt i mig fem (okej, kanske sju) muffins idag, så det där med att inte äta mycket klarade jag heller inte av. Äh, lika bra att sluta läsa och drypa i självömkan istället, när det för en gångs skull är tillåtet. För visst får man tycka ens lite synd om sig själv när man är sjuk?

2 kommentarer:

Anonym sa...

skrattar högt... åt Siv Hellgren och hela hissincidenten. galet att vara förkyld!

/hannak

KAROLINA sa...

Ja du, förr i tiden gick man ut i -30grader och högg ved i flera timmar med sina kroniskt värkande reumatiska leder. Nuförtiden blir man hysterisk av lite grönt slem och undrar om man faktisk måste orka ta bussen till hälsovårdscentralen efter sjukintyg.