torsdag 6 maj 2010

fåfängan.

En äldre herreman yttrade sig om min skönhet på ett mycket belevat sätt. Jag skäms lite att erkänna att jag sög i mig smickret. Men eftersom det kom på ett så gentelmanaktigt plan, kunde jag ju inget annat göra än att tacka och ta emot. Hann redan dansa en liten "damn, jag är snygg dans!" i min lilla hjärna när jag hörde hur samma gentleman använde sig av precis samma ord åt någon bakom mig. Det drog ju ner på min "idag-är-jag-tjusigaste-i-världen"fiilis rejält, så jag var illa tvungen att vända mig om för att se vem som har den äran att få lika uppiggande ord. Och det var en HUND! Den där arma gubben överröste en hund med samma välvalda ord han sekunden innan riktat åt mig. Nu känner jag mig ytterst billig och grundlurad. Såna där gubbar borde låsas in.

2 kommentarer:

Peppe sa...

Jag har kanske inte sagt det, men jag gillar din blogg jättemycket.

KAROLINA sa...

Tack och tack detsamma!