måndag 19 april 2010

farligt.

Har konstaterat en nackdel med att ha en snäll bror som förser mig med filmer till min laptop efter mitt behag. Det resulterar i att jag vakar in på småtimmarna, istället för att begripa att jag borde slumra sött. Arbetsdagen därpå ser jag dessutom ut som ett sömnigt spöke. Likblek och skrämmande geggig i ansiktet. Jag kallar det trötthäng, det där fysikaliska tillståndet. När både ögonlockarna och påsarna under ögonen skriker efter sömn och huden ser ut som du flygit genom askan av Eyjafjallajökull. Men åtminstone surfar jag inte runt på diverse nätshoppingsidor. Positivism är tydligen min nya hobby. Och att titta på film vid midnatt. Särdeles angenämt på en blåsig måndag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gör samma misstag. Vakar sent o stiger upp halvdöd. Men fast man somnar "tidigt" så e man ändå alltid halvdöd så e det nån skillnad i längden? Jag kom just till skolan. Ha en bra arbetsdag, vi hörs. Kram.

KAROLINA sa...

Nä, jag märker ingen skillnad på om jag sovit 5 eller 7 timmar. Men ibland när jag fått för mig att sova 8timmar på en natt, märker jag stor skillnad om man jämför med en natt jag sovit 7timmar. Konstigt.