lördag 24 april 2010

husdjur.

Ända sedan det blev plusgrader utomhus har Isabel börjat öppna våra fönster. Jag har levt i tron att hon har för varmt och kvavt i hennes rum. I dag kom sanningen fram om den hemliga företeelsen. Jag har gjort det klart för min dotter att vi inte kommer att skaffa husdjur. Dessutom har hon tillgång till både hund och katt vartannat veckoslut. Hon har nu insett sitt djurlösa öde och öppnar därför fönster istället, i hopp om att en fågel skall flyga in i vårt hem. En fågel som hon skall få mata och tämja så att den vill sitta på hennes axel. Jag lovade att flyger det in en papegoja genom fönstret så får hon behålla den. Inga andra fäderfjän äger tillträde. Som förälder har jag lärt mig att man ibland faktiskt kan lösa tvister genom att kompromissa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahah! ja hejar på Isse o hoppas att de kommer en papegoja inflygande nån vacker dag. Jag o Pappa prata ida om att Nikita kanske sku bli en åbo-bo?
H.Minna

KAROLINA sa...

Heh. Har hört om Nikitas åboboende ända sedan jag flyttade hit för 7 år sedan.

Malin sa...

Jag har också funderat på Nikita ibland, för hon var väl din en gång i tiden? Kanske bäst att inte berätta det för Isse, hon kan ju få höga förväntningar :)