tisdag 13 april 2010

mellanmålet.

Fem minuter efter att närbutiken stängt sina dörrar inför natten meddelar min dotter att hon ska ha picnic på dagis imorgon. Barnen skall själv ta med sitt mellanmål. Vad roligt tänker jag, men ångrar mig så fort jag ser innehållet i mitt kylskåp.

Soltorkade tomater, ägg, ketchup, mjölk, ost, sojasås, oliver, två trådiga morötter och svartvinbärssylt.

Jag har på känn att imorgon är dagen som Isabel kommer att inleda sin karriär som det där konstiga barnet som är av udda sort. Ni vet, den sorten som alltid har underligheter i matsäcken på dessa vårutflykter. När andra smaskar i sig sina läckra smörgåsar sitter hon och gnagar på lite ägg doppat i sojasås som är utspätt med ketchup.

Suck.

EDIT: Är det månne förbjudet att ta med sig lite popcorn i en liten påse till skogen?
Fast det såklart, vi har väl inga påsar heller.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Komiskt, Michelle skall till skogen med hennes dagis imorgon och jag hade också glömt bort matsäcken. Vi har som tur blandsaft och svettiga smörgåsar men hon blir utan trip denna gång. Godnatt.

Malin sa...

Popcorn är ju perfekt! Alla kommer att tycka att Isabel är urcool som har popcorn med sig. Du kan väl vika en strut av gammalt tidningspapper (du är ju trots allt formgivare)och fylla den till brädden.

KAROLINA sa...

Sist o slutligen fick hon morotssema, gurk- och morotsstavar, lite saft och popcorn. Typiskt nog var det ingen picnic i dag. Isabel hade tagit fel på dagen och jag ringde inte i morse och dubbelkollade. Men det gjorde inte så mycket för vi åt upp allt (utom den svettiga smörgåsen) på hemvägen.