fredag 9 april 2010

lite helg igen.

Så skönt med en superkort arbetsdag för en gångs skull. Fem timmar. Sedan fick jag gå hem. Orkar inte bry mig om de oförvärvade inkomsterna just nu. Tar mig också friheten att sitta hemma en stund innan jag hämtar Isabel från dagis. Måttligt gemytligt att vara alldeles allena en timme mitt på dagen. Sedan skall mor och dotter idka veckoslut utan specifika planer. Hur skönt som helst. Vi hittar ändå alltid på något litet extra eller får besök och umgås med likasinnade (läs: halvdåsiga mammor med energiska barn). Härnäst skall jag ta mig i kragen och börja planera mina semesterveckor i sommar. Senast och den enda gången jag har haft någon form av semester, var när jag var mammaledig. I augusti blir det 5 år sedan den "semestern" tog slut. Varje gång det pratas som semestrar av alla de slag förundras jag över att jag inte är utbränd. Men hittills har jag klarat mig fint utan semester tack vare min selektiva viljestyrka. Eller kan hända att jag bara är löjligt stolt.

Inga kommentarer: