söndag 11 april 2010

kristendomens läror.

Isabel pekar på en vit vägg.

Isabel: Varför sätter du inte upp en tavla på Jesus' mamma där?
Jag: Varför skulle jag göra det?
Isabel: Men mamma vet du inte att hon är en skönhet.
Jag: Det har jag aldrig tänkt på. Men jag vill nog inte spika upp någon tavla där inte.
Isabel: Du har nog inte alls tänkt på det här med Jesus.
Jag: Nå just nu försöker jag skriva ner ett brödrecept.
Isabel: Men visste du att Jesus är Gud?
Jag: Har hört det någongång i min barndom, ja.
Isabel: Och Jesus pappa han heter Herren. Bara så du vet det.
Jag:FetMmm..
Isabel: Men Herren låter ju som en gammal gubbe så du kan nog kalla honom för Johansson om du vill.

Sedan gjorde hon en dramatisk gest, suckade teatraliskt och mumlade något om mammor som inte vet någonting. Jag ångrar att jag glömde fråga henne vad Jesu moder heter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! vad smart hon är och lillgammal! jag tycker att jag får höra varannan dag av michelle att: mamma du vet ingenting, det är ju mindre kul...

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.