lördag 10 april 2010

slutklagat.

Nej vet nån vad. Nu är jag evinnerligt trött på min veka uppenbarelse. Med denna negativa attityd börjar jag påminna om självaste Hemulen. Vi hoppar in i bastun nu och jag skall minsann skrida ut ur ångan som en ny människa. Och ja, här på Östra Strandgatan är vi knasiga i den grad att vi badar bastu mitt på dagen. Allt för att bekämpa de enfaldiga rutinerna. Som den levnadskonstnär jag är, har jag svårt för inrutade dagsscheman. Den enda rutin jag numera slaviskt lärt mig följa är inmundigande av föda. Det tog mig ungefär 25 år att få den lilla företeelsen inpräntad i systemet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. Tycker jag själv oxå klagar hela tiden. Bastu på dan låter orginellt. Vi ska oxå bada bastu idag men först klockan fyra... Ha en bra dag. Kanske vi rings senare. Kram.

KAROLINA sa...

Man blir ju så trött på sig själv när man går omkring och är vemodig. Annars är det väl helt ok att inte vara superpositiv hela tiden. Ha det festligt ikväll!