torsdag 22 april 2010

möjligheter.

Träffade kusin Emma idag, var åratal sedan vi stötte på varandra sist. Diskuterade bland annat om liv och leverne och mitt i allt prat slog det mig att jag teoretiskt sätt inte har någonting som binder mig och Isabel att stanna kvar här i Åbo. Vad är det egentligen som stoppar mig att inte flytta, till exempelvis till lite havsutsikt? Att tjäna sitt levebröd på annat sätt och annorlunda ort går att ordna, de flesta vännerna bor redan nu långt borta och att dottern ska få träffa sin far går alltid att trixa ihop, med lite ömsesidig vilja. Egentligen är denna insikt, att jag kan välja en helt ny inriktning på mitt liv, ganska spännande. Nu gäller det bara att ta reda på vad man innerst inne drömmer om. Det var alltför länge sedan jag funderade på det.

3 kommentarer:

Sanna sa...

Du har full stöd till det av mig iallafall! Tänk va spännande o skönt det sku vara att ens en liten tid bo nånstans bara borta..Livet e så kort o sen till slut så ångrar man inte det man gjort, utan just det som man kanske drömt om o lämnat ogjort.. Joo, gör det, jag kommer sen o hälsa på o så skaffar vi några gula stolar o solar nånstans vid den lokala "sunttin" ! :) snyft..
O dessutom så kanske sku du kunna skippa alla väderleksrapporter o sånt, eller int va rädd iallafall för slaskväder..
Dooo ässs jour haart tells juu to doo, mai frend! <3

Emma K sa...

Det var jätteroligt att ses!
Hoppas det inte dröjer lika många år till nästa gång. Skulle vara toppen om du kom och målade lite vägg med mig på stugan i sommar.

Det var inte du som städat rummet förresten. Och inga hårstrån fanns i badkaret heller.

KRAM!

KAROLINA sa...

Sanna: Ja det är vild brainstorming på gång här. Isabel har föreslått Italien eller Kokkola alternativt att bo bredvid kusin Ronja. Vi ska försörja oss på blomsterhandel.

Emma: Klart att jag kommer! Ska riktigt ta och kolla datum när det börjar närma sig semestertider.