fredag 26 mars 2010

mimmi pigg.

En fin gåva och väldigt praktisk. Ibland.

Efter att denna pryl kom med i bilden, behöver jag inte hålla på och väcka min dotter med fem minuters mellanrum. Hon vaknar själv. Till sin väckarklocka. Dessutom har hon lärt sig lite tider också. Väldigt bra. Förutom när hon envisas med att ställa in klockan så att den skall ringa före klockan sju en lördagsmorgon. Hon motiverade väckningen med: Jag har ju mera tid att vara vaken på då. Och nu kan jag inte längre smyga in till hennes rum och ändra på väckningen, för att jag lärde henne klockslag. Men jag tror jag tänker göra det ändå. Och sen ta det eventuella utbrottet när hon märker att någon timme av den härliga lördagen gått förlorad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! Va hon är rolig. Mamma o Pappa har tagit med Michelle och farit till Henrik med fam. Jag kanske ringer dej lite senare, fast du e väl nog vaken redan (om du glömde ta bort alarmet) :D Skönt att vakna pigg en lördagsmorgon men tråkigt då de andra sover. Men ha det. Kram.